Morgonstund har guld i mun?

Nej nu är det dags att göra ett sista försök till att rycka upp denna bloggen! Ja uppsatsen är inlämnad, och det var inte mindre än 5månader sedan..

Paris verkar bli av, hurra hurra hurra. Behöver lite miljöombyte efter 3½ år i Karlstad, jag är verkligen redo för något nytt. Efter Paris har jag en termin kvar, bestående av D-uppsats, men man kanske skulle ta och flytta till Stockholm och skriva den på distans därifrån. Annika är väldigt övertalande när det gällar ATT jag ska flytta dit, och det är frågan NÄR snarare än OM?! Inte mig emot!!!

Fixar hon lägenhet är jag där på en månad!

Just nu har jag världens softaste och stressigaste tillvaro! Jag läser en kvällskurs som har föreläsning 1-2 kvällar i veckan, där förövrigt det vackraste gossebarnet jag någonsin sett går, där går även en äldre lärare som tydligen stödjer prostatacancer-kampanjen. Hon visar nämligen stolt upp sin håriga överläpp. Den är yvig och praktfull där den sitter på läppen, jag är övertygad om att när hon äter eller dricker så fastnar det små matrester och droppar i den. Som hennes kollegor antagligen inte vågar påpeka..  Varje gång vi har föreläsning är jag på vippen att dra fram pincetten och smyga upp bakom henne o rycka till..

Okey spåra ur.. Annars har jag Projektlednings-certifiering den 28e maj, tenta i Investering och Finansiering 5e juni och slutligen hemtenta i Ledarskap i projekt 1-8e juni. Plus att jag till ikväll ska ha förberett ett svårt samtal, en förhandling och en eller helst två presentationer till ledarskapskursen. Men den är rolig, ögongodiset och mustaschen är bara bonusar. Ikväll ska de gå in för att göra mig arg, de tycker tydligen att jag inte visar ilska tillräckligt?!

Jag har även hunnit med en Miamiresa med underbara Annika. Jag säger bara det, hennes jobb är drömjobbet. Styla modejobb, åka till Miami för att plåta, sova med (heta?) kändisar, men framförallt skriva, som är hennes största intresse.
Min underbaraste vän Jojo har flyttat ifrån mig i julas, men vi har hörts varje dag, vi har tom varsin blogg där vi uppdaterer varann helt ocensuretat, mer eller mindre frekvent  ioförsig. Men en fin tanke sannerligen...

Nu ska jag ta tag i dagen, börjar med en promenad i soliga underbara Karlstad runt älva, sen blir det storstädning av lägenheten. Har blivit helt frälst av serien "Rent hus" älskar de virriga tanterna, för att inte prata om speakersrösten, precis min humor. Dock för den med sig konsekvensen av att jag analyserar mitt eget boende, som antagligen är en bakteriehärd. Detta resulterade i att jag skrubbade hela badrummet igår, gick lös med trasa på varenda skåpslucka och dörr, sen köpte jag en ny diskborste..

Sen blir det att förbereda alla saker till kvällslabben.

Sen får jag en bibel leverans ikväll med..

Hm ja en bibel ja, tänkte jag behövde lite sömnhjälp... Nej den är faktiskt till våran dansuppvisning på fredag! 

Nej promenad var det..


Damn it, skulle föreviga stringbaken, men så gick han precis bakom solstolen... South beach, Miami. Vill tillbaka NU! (för att gå lite åt höger för att knäppa en bättre bild)

Kommentarer
Postat av: knivlisa

Åh neeeej!!!! Såklart jag inte skulle göra. Hahah. Jag får nästan tårar i ögonen. Vem är det du känner. Annika???

2009-05-13 @ 09:44:04
URL: http://knivlisa.blogg.se/
Postat av: Becca

Haha va skönt att veta=) Det var en riktigt ruskig dröm det där!!! Jepp Annika är min kära vän.. Du får hålla ett vaknade öga på henne;)

2009-05-13 @ 10:44:21
URL: http://smeckis.blogg.se/
Postat av: Anonym

räksmugglare

2009-12-30 @ 18:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0