PARIS BABY!

Flyget hit gick hur bra som (hur som) helst! Även om mor och far var aningen sentimentala och ovilliga att låta mig gå ifrån dem.. ”..du har verkligen vuxit upp till en fin människa..” ”..lova att inte ta droger, bara för att du blir erbjuden det..” osv.. Herregud, det är ju bara 4 månader. Men det är fint att veta att iaf två personer kommer sakna mig..

När jag kom fram till Arlanda såg jag att killen brevid mig också skulle till Paris, så jag började småprata med honom, det visade sig att han också skulle dit för att plugga. Så nu har jag en ny vän, HURRA! Hehe inte desperat överhuvudtaget, nej..  Vi bytte iaf nummer och kommer höras när vi är lite mer hemma här, just nu har vi inte så mycket att erbjuda.

Att jag pluggat franska i sex år märks inte alls kan jag ju säga direkt, inte ens ett litet merci fick jag fram när vi äntligen kom på rätt buss in till city. Därifrån skulle vi hitta rätt buss till vårt nya hem, så vi rådfråga en liten farbror (nej johanna,han var INTE söt) som hade klänning, en liten handduk på huvudet fastknuten med en gummisnodd och världens tjockaste glasögon… (Nej än så länge imponerar inte ”the fashion capital of the world”) Han sa att nej nej det var inga problem, sitt bara här och vänta så kommer den snart. Tjugo min senare gav vi upp och tog en taxi! Lite lyx ska man väl för bövelen få unna sig! (ca 2 euro dyrare än bussen bara men ändå, fint ska det va)

Tyvärr hade vi inte fått kudde o täcke i lyan, men förövrigt duger den utmärkt, bättre än Norge iaf.

Idag har vi gjort av med kolossala mängder pengar, ur en students ekonomi sett iaf .. Hyran betald, CHECK, kudde, täcke, rosévin, CHECK CHECK CHECK!!! Plus massa annat smått och gott såklart!

Alltså vår stadsdel är så sjukt cool, alla hus är arkitektiska mästerverk och toppmorderna och coola, jättelika och stilrena. Längtar tills ni kommer och hälsar på så jag får visa er det! O ändå har vi inte ens sett eiffeltornet ännu… Det blir på onsdag, det ska bli superkul.  Imorgon ska vi träffa alla våra klasskamrater och utrikiska kommande (?) vänner, på kvällen blir det drinkar med studentansvarig.. kan bli intressant. Just nu övar vi på att klara av den franska alkoholen, hittills verkar det gå rätt bra… Samma snurr efter en sipp (johanna vet hur jag är..) Mkt tillfredställande!

Det känns verkligen att man är utomlands, det är ungefär 28 grader varmt ute och solen har strålat HELA dagen. Vi satt på en super mysig gigantisk trappa på torget och sola i nästan två timmar, och solen har tagit kan jag ju säga. HURRA! Sommar i en extra månad, tackar.

 

Nu ska jag och Nina fortsätta inSUPA den franska kulturen, Au revoir  och på återseende.


Mums! Baby du hade trivts här;)


Kommentarer
Postat av: Annika Norman

Åh! =) fan vad jag längtar tills jag är där =)

2009-08-31 @ 21:39:41
URL: http://mode.solomag.se
Postat av: Baby

Fasiken vad nice det ser ut, vill komma nuuuuu :) Och vad het du är min goding, vacker som en dag..Akta dig för fransmännen, de kommer bli tokiga i dig (och ev.dina sandaler också om de liknar grekerna haha)..Och du spara lite rosé i landet ett tag till, den hyllan såg underbar ut ;)

2009-08-31 @ 22:44:32
Postat av: Becca

Åh underbaringar vad jag saknar er!!! Längtar till besök blir nog helt underbart! Ska vakta hyllan med mitt liv Baby;) Annika vi ses jättesnart ju! hurra hurra va kul=) puss puss till er finingar

2009-09-02 @ 15:26:43
URL: http://smeckis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0