Trevlig helg

Jag har upptäckt att jag är en periodbloggare. När jag väl bloggar så sprutar jag ut inlägg efter inlägg, inte för att de är speciellt intressanta eller att det hänt spektakulära saker, utan snarare för att jag har lust. Jaja nu gör jag ännu ett försök, konstigt nog kommer mina bloggperioder passande nog oftast i tentaperioder...hm allt annat framstår som mycket roligare än just att fördjupa mig i mina fyra böcker om svensk politik och förvaltning. Konstigt konstigt haha.

Jag har helt låtit bli att återberätta min Stockholm-helg hos Annika och Åsa ju! Det var en kanonhelg rakt igenom, särskillt då jag inte träffat min kära vän sedan nyår, SKANDAL! Helgen började iaf med att Annika hade missuppfattat tiden och trodde jag kom en timme tidigare (enbart en ursäkt att komma ifrån tidigare från jobbet är min tolkning), på centralen så fick ajg en mindre chock av hur mkt folk det var där.. Göteborg är verkligen en småstad i jämförelse!! Jag fick lära mig den hårda vägen att högertrafik även gäller rulltrappor i huvudstaden, höll på att bli omkullknuffad av jäktande tunnelbenetrafikanter.
Passande nog så valde tunnelbanesystemet att lägga av denna fredagseftermiddag, så då blev det en ofrivillig sajtsing (jag vet svengelska) på stan då bussar tydligen inte finns som back-up.
Vi kom hem på två timmar iställer för 20min, vrålhungriga med glada. Intog delikat måltid i den oerhört fina lägenheten de hyr i andra hand.

Lördagen spenderades på shopping (köpte en klänning, ett par chinos, ett skärp, och en body som jag senare lämna tillbaka) åt en varm het grek och sen blev det slappande fram till utgång. Vi hade vår egna förfest då vi itne orkade åka omvägar, men med lite(r) vin så stod vi ut med varandras sällskap.
Stället för kvällen hade för lång kö, så vi omplanerade och styrde stegen mot Fellows, som inte hade någon kö (har man höga krav så har man). Mycket trevligt ställe, särskillt efter en STOR appeltini, vi dansade tills våra fötter skrek. Välidgt lyckad dag!

På söndagen följde jag med Annika på vimmel på en Gocartbana. Kanske inte det ultimata när man kom i säng runt 4 och ska upp halv tio och det fortfarande snurrar i skallen. Vi såg väl inte några överdrivet kända personer, mest b-kändisar som tex hon som spydde i tv och skyllde på mensvärk. Haha inte så att jag sprang runt med autografblocket, men var trevligt att träffa Angelika som jobbar med Annika. Vi överlevde dagen, tack vare buffé och varmkorv. På kvällen däckade vi i soffan med vänner och glass.

Så himla kul att hälsa på dig Annika, det får bli snart igen, nu när du ska bli Stockholmsbrutta och allt.
Hon har nämligen fått jobb from praktiken löper ut, så himla glad för hennes skull, tänk att få drömjobbet innan utbildningen är klar.

Kommentarer
Postat av: Annika

Vilket gulligt inlägg! :) Du måste komma hit snart! och sen ofta!! Eftersom jag kommer få lön från och med snart så lovar jag att bjuda på mer mat och även toalettpapper och shampoo som jag tvingades ta betalt för sist pga dålig ekonomi ;) Det finns längre inga ursäkter för att inte hälsa på mig!

2008-03-16 @ 19:43:53
URL: http://www.annikanorman.blogg.se
Postat av: Becca

hahaha ojojoj nästan värt att komma bara för toapappret, måste säga att det var lite påfrestande att behöva lufttorka och använda bark.. men är man student så är man;)

2008-03-16 @ 22:12:46
URL: http://smeckis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0