Måndag- plugg

Idag har jag upptäckt att Sverige har ett väldigt invecklad och komplicerad styrelse.

"Sverige är en parlamentarisk demokrati med ett proportionellt valsystem och en politisk konsensuskultur"- bara så ni vet!

Vaknade och steg upp halv åtta, för att duscha i en timme för att tina upp. Kanske inte det bästa att ha avstängda element när det är snöstorm och minusgrader utomhus, men men.

Åt en lång frukost. Inte för att jag åt mer än en skål med vaniljyoghurt med start i, men är ju bra att ha det lugnt vid alla måltider.

Sen läste jag några bloggar.

Mns:a med Rickard och han skicka massa länkar om olika resmål, skulle verkligen vara underbart att åka iväg en vecka efter dessa tentorna och ta igen sig lite.

Sms:a Baby om hon ville rasta mig i det soliga vädret. Gick en timmes promenad och snacka ikapp oss lite.

Hade lite ångest över sommarjobb.

Gjorde en tenta.

Lagade en supergod kyckling och pastasallad till lunch.

Drack en chailatte (ja nu har jag lärt mig stava Annika;)) (hoppas jag)

Läste tre kapitel i Svensk politik och förvaltning.

Somnade i 20min. Är som en gammal tant som måste sova middag nuförtiden, illa.

Fortsatte med tentor.

Åt en skål med chokladglass.

Tog en kopp kaffe för att tina upp mig efter glassen.

Nu ska jag fortsätta plugga tills 16.10 då jag ska kolla OC!! Tjoho!
Intressant inlägg va? Tänkte väl det.
Ha en bra dag.

Föresten så ville jag bara säga att jag är grymt trött på pluggandet nu!


Kommentarer
Postat av: Annika

Har också kollar OC! Snart drar jag hem, om ett par timmar. Per visste inte att han skcikat fel men när han kolla i skickade-mappen såg han att han messat dig och kom då på att du inte svarat, han är rätt sur nu. Han kallar dig sötis och får inget som helst gensvar! ;)

Gott me Chai latte :) Mums!

2008-03-24 @ 17:13:13
URL: http://www.annikanorman.blogg.se
Postat av: Becca

Det är faktiskt bra, jag har följt det nu för första gången, så en välbehövlig pause i mitt mkt ?intensiva? pluggande;) Haha jag blev lite ställd, det är ju inte så att jag inte tycker Per e söt o så, men jag var lite rädd att jag skulle få ett svar tillbaka i stil med ; "Haha trodde du verkligen ja skulle skicka det till dig, det var ett skämt, haha du är ful!"
så jag lät bli helt enkelt...

Hur känns det, är du nöjd med din helg hemma? Längtar du "hem" till stockholm redan kanske?
Hoppas flygturen blir trevlig!

Massa kramar

2008-03-24 @ 18:05:42
URL: http://smeckis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0