Nytillskott i familjen?

Min familj har vart inne på att skaffa hund ganska länge. Eftersom de ofta är hundvakt åt en golden så lutade det mot det. Oturligt för dem(eller mig beror på hur man ser det) är det den hund jag verklgien itne tål att vara i samma hus som. Men som min lillebror så fint påpekade så "bor ju inte du här längre. Måste du fortsätta att förstöra nu med?"  Mamma var snäll till en början och sa att såklart skaffar vi ingen hund som inte du tål. Efter att ha sett kort på valpar ändra hon sig dock "jaha o varför ska du vara med o bestämma som inte ens bor hemma längre" Kul att man kan känna sig så välkommen verkligen... Känns ju bra!

Som Annika uttryckte det  "Snäll familj som väljer hunden framför dig". Antar att jag inte är lika söt längre..

Men nu har de börjat kolla på andra iaf. American akita verkar vara den ras de fallit för och i april-maj så kommer det finnas en kull med nya fluffiga valpar. De är verkligen så himla söta. Till och med jag som mer är en fisk-tjej (tills min lillebror använde min fiskskål till vattenfärgsmålning och mördade mina guldfiskar) har helt och hållet fallit för dessa. Så nu längtar jag som sjutton till våren! image76
(bild tagen från blocket)

Låt det bli vår nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0