April April din dumma sill...

..blivit lurade ännu?
Inte jag heller.  ÄN!

Dock blev jag brutalt lurad av mitt ex medans vi var ihop. Han höll på i två veckor med samma skämt. Jag som blivit lurad av honom massa gånger innan höll hårt motstånd och vägrade tro på honom i början. 
Skämtet var iaf att hans agent hade ringt om kontrakt med AHL i USA, min första tanke var, "haha tror du jag går på det? Finns väl inget som heter AHL heller."
 Men så bad han mig att fråga min far om det, och mycket riktigt var AHL ligan under NHL, jaha men det betyder väl inte att det var sant bara för att det fanns.
Men varje gång vi prata i telefon (distansförhållande) så prata han om detta, och hur han skulle göra. Skulle han ge upp studierna och laget hemma för detta? Och hur skulle det bli med oss? Skulle jag komma och hälsa på ofta? Sen så hade han fått reda på att flickvänner kunde följa med efter ett tag när det visste att det blev bra, att de kunde ordna boende och utbildning för mig. Jag var fortfarande inte  övertygad, men började vackla när han sa saker som, nähä tro mig inte då, men jag skulle behöva ditt stöd. Jag sa till honom att om detta var ett skämt så gör jag slut.
Men han stod på sig, och jag trodde honom. Började till och med fantisera om hur det skulle vara att flytta efter...
När jag åkte och hälsade på i Halmstad på deras land, så frågade jag honom efter kanske en kvart i bilen. "Jaha har du hört nåt mer ifrån agenten?"
Han tittar helt oförstående på mig och frågar vad jag pratar om.
Nu börjar det gå upp för mig, "Men om AHL som du pratar om såklart"
"Men lilla Becca, jag skoja ju bara med dig gumman"
Åh fy sjutton va jag blev sur, han hade hållit på i två veckor bara för att glömma det och nedvärdera mig. AAAARGH!
Jag hatar att bli lurad!
Dock gjorde jag inte slut då, det är en annan lång historia.

Jag kommer absolut inte gå på några dumheter idag! Sådetså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0