Lugnet efter stormen(tentan)..

Oj va tomt det känns efter man skrivit en tenta. Har vart jätte taggad och festsugen i två veckor men idag efter tentan var jag bara helt slut. Satt inte ens hela tiden, men ack 4.15tim, pers (för er som inte vet pers=personbästa, användes flitigt under min simkarriär, vilken är dum att kalla karriär när jag blott var en medelmåtta, men som jag ändå offrade 13år av mitt liv på att förbättre just mitt personbästa i..) brukar inte kunna stanna länge på tentor, får panik och vill bara skriva av mig allt jag kan. Då jag kunde pluggat så mkt mer om jag vart frisk och kry, så hade jag inte denna känslan. Får inte dåndimpen(där fick jag använt ett sjukt underskattat ord också, sedär) om det blir omtenta på denna, kanske ja tom kan få till ett vg då...

Jaja hur som haver så är det sjukt skönt att det är över. Efteråt spenderade jag en skön halvtimme i solen i trevligt sällskap, i väntan på Mou, som också satt ovanligt länge.
Vi tog oss därefter till stan där vi köpte grymt goda varma baguetteter med skinka och mozzarella och kaffemocca, placerade oss i solenssken vid älva och njöt av vår nyvunna frihet.
När vi samlat oss tillräckligt så var det dags för expidition: finna kläder till tema uniform tentafesten imon. Vår första idée var att vara militärer med kamoflagebyxor o bandana.. Gick till myrorna och kolla runt lite, och hade sjukt kul åt allt gräsligt fult. Fattat nog inte riktigt hur man kan fynda i en second-hand affär,(nu vet jag att Annika kommer kommentera och rekommendera sin favvo-nyupptäckta-second-hand affär i götet,du får visa mig nästa vecka)  kanske inte går i en myrornas? Jaja iallafall hitta vi inget kamoflage-inspirerat där. (Inte för att detta är så snyggt heller, men det fanns verkligen bara tant och fjortiskläder där, alla med en stank av gammal människa över sig..)
Vidare till cubus, där vi prövade massa från barnavdelningen, däribland en kamoflage fiskarhatt, sjukt ful, och hitta massa annat men knappast att vi lägger mer än 200kr för nåt vi aldrig kommer använda igen. (ens under pistolhot)

På H&M fann vi slutligen den ultimata uniformen, på-barnavdelningen storlek 6-7år och 7-8år haha. Poliströjor och  kepsar, grymt bra tyckte vi. Tills vi träffa några lärarkillar som försökte gissa, "ni ska väl inte vara det klassiska som alla är, poliser eller?". Busted, fasiken tänkte inte på att massa lärare kommer till festen, de hade ju "yrkesgrupper" som tema på nollningen,  varav en grupp var poliser, jaja vi kommer iaf vara hetast. Vi kan låtsas att hela Karlstads poliskår ryckt ut pga förargelseväckande beteende eller nåt, jag o Mou har iaf lagboken fräschast i minnet.

Jag tror iaf det kommer kunna bli ganska så, ganska så nice imorgon! Förfirre i korridoren, med detta vädret kan vi nog förflytta oss till gräsmattan, solgass och intaga alkoholhaltiga drycker.

Om detta inlägget är helt felstavat, tokigt eller rörigt kan det bero på cidern(sidern) jag just lät svalka min strupe med. Ja jag är själv. Ja jag är lite patetisk, men ack vad gott det smakade. Har haft tre vita veckor, så en cider gjorde susen. Nu ska jag kolla nya prison, tjoho, i mitt nuvarande tillstånd vet jag att det kommer vara det bästa någonsin.
 
Botten upp och resten i håret!
Becca

Update: Mou kom hit och vi öppnade en till cider. Satt och tjöta till halv tolvnsåret då hon något ostadig begav sig en vånging ner. Så helt ensam satt jag icke!

Kommentarer
Postat av: Annika

Hehe, jo, vi ska allt besöka Evergreen nästa vecka! Ska bli ganska så, GANSKA så najs att komma hem och träffa dig =)

2007-03-31 @ 10:23:19
URL: http://www.annikanorman.blogg.se
Postat av: Becca

Annika; Haha tack detsamma=) ganska är iaf bättre än de ska bli skit att träffa dig=)

2007-03-31 @ 12:21:09
URL: http://smeckis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0