Gbg-invasion

Ojoj, sicken helg!!
Vi kan ju börja med fredagen då en lyrisk Kicki fick vara med på ett kort med sin barnsdomskärlek Casper från Arvingarna..

Det var jag, Emma, Tessan, Kicki och Anna-Lena som entrade After-worken. Fredagslyckliga och buggsugna... eller hm..
Var väldigt skeptisk, men de spelade nästan bara covers, och det blev ett himla drag. Och med ett sånt järngäng kan man inte annat än trivas. Kicki kunde alla bakgrunds-storys to know, vi fick redan på att hon haft ett pussel med Arvingarna när hon var liten, deras skostorlekar och vart deras bandnamn kommer ifrån..
Efter spelningen så vågade Kicki inte riktigt gå fram till scen och fråga om han ville ställa upp på ett kort. Så som det driftiga och icke knäsvaga fruntimmer jag är, gick jag fram och frågade den högst mänskliga Casper om han kunde ställa upp. Kicki försökte spela ointresserad, men när hon posade var hon helt fnissig, generad och barnsligt lycklig.

Efter moon blev det ost, kex och kaffe hos mig. Mycket trevligt, sen kom Emelie också. Hade tjejsnack ända fram till ett-tiden, då jag nästan somnade sittandes. De andra fattade vinken och drog.

Lördagen blev en riktig tjejdag. Gick på stan, jag köpte en jättesöt svart-vit rutig kjol jag kollade på i gbg förra helgen. Och som alla tjejer vet är den oskrivna lagen; om man tänkt på nått i mer än två veckor är det fritt fram att köpa. Det var kärlek! Sen blev det lite mer inhandlat av de andra, och framför allt det drickbara. En fika på Wayne´s hanns med också, där personalen var väldigt stressad eller alternativt väldigt tröga.. Så här gick dialogen:

-En kycklingsallad tack.
>Kycklingpasta?
-Kycklingsallad tack!
>Ska det vara kyckling med pasta?
-Ok släng på lite pasta..
>Så en kycklingpasta?
-Nej kycklingsallad!
>ok..

Vad får då Emma och  Emelie? Jo kycklingpastan... Suuuuck! Tur det var samma pris, synd att kycklingsalladen var godare, synd att de var för hungriga för att klaga.

Sen lagade vi tacogratäng hos mig, och hade lite hemmaspa. Emelie hade med massa grymma grejor, peling, masker och massa massa smink. Tänk fem tjejer, alla sminkar sig, fixar hår och masker, tänk detta på 20.7kvm så har du synen framför dig=kaos! Men så himla mysigt. Som jag saknat mina goa göteborskor! Emelie sminkade oss alla, så vi såg ut som Spice girls, alternativs schlagermaffia. Men ska man ha schlagerförfest så ska man!

Hade verkligen hur roligt som helst på förfesten, det bjöds på många fina citat och raggningsrepliker som kommer följa med länge. Ska dock inte droppa dem här.. Lite taktkänsla får man allt ha.
Härligt att slinka in på gästlistan och slippa betala. Plus för Moon då man kunde låna stylingprodukter och fixa frissan i garderoben. Annars var det en trevlig kväll, kul att testa nytt ställe.


Idag har det bjudits på lyxfrulle hos Kicki, fruktsallad, baugetter, kladdkaka och supergott annanas-te. Sen slö kollade vi lite sex and the city, innan vi skjutsa tjejerna till stationen.
Kicki, jag och Tessan tog en långpromenad i ett soligt vårigt Karlstad. Drömde oss bort till sommaren, uteserveringar och sol.

Känner mig kalasbra nu, trött men inte ett dugg bakis. Ska sätta på en film nu och surpla te.


Slutligen ett litet kort på den snälla fotografen som tyckte vi var jobbiga gbg:are.. haha men tror nog han blev lite salig av oss ändå! haha

"Sicken sjhillnad"
becca

Kommentarer
Postat av: Annika

Låter som en supertrevlig helg =)
Och vet du att det är jag som hittat på den där lagen? på riktigt!!
Nu ska jag strax äta laxpaj! :)

2007-03-11 @ 20:10:32
URL: http://www.annikanorman.blogg.se
Postat av: becca

haha är det?? Har verkligen haft det kanon! Men nu längtar jag till gbg, när åker du hem nästa gång?

2007-03-11 @ 22:18:56
URL: http://smeckis.blogg.se
Postat av: Elin

visst var de bra?? =)

2007-03-11 @ 22:31:46
URL: http://iamelin.blogg.se
Postat av: Annika

Ja, det är det faktiskt! Har skrivit det i min blogg en gång men har aldrig hört någon annan säga det! jag åker hem över påsk! typ tors och fram tills vi börjar... du?

2007-03-12 @ 15:40:46
URL: http://www.annikanorman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0