Dagen prognos: svullet knä, sommar-rea och vaniljlatte

Jahopp, vad har hon sysselsatt sig med nu när hon vart ledig i drygt tre veckor?

En mycket bra fråga, skulle velat svara "legat o solat, seglat och druckit paraplydrinkar" vilket dessvärre inte helt stämmer överens med verkligheten. Vart på sjukgympa, agerat chafför åt familjen, sovit bort dagarna, inte pluggat och trånat efter sista-minuten-resor är väl mer rimligt att säga, men helt kasst har det ju inte vart...

Har ju hunnit med två seglingar med farsgubben, träffat vänner som inte setts på länge kändes det som, en baddejt, badat med heta killar(däribland min far och lillebror) två och en halv utgång (den halva där fem min spenderades på Nivå tätt följt av hemgång till jessi och fyra timmars singstars) en hejdundrande midsommar med ett himla nice gäng, och mycket häng med familjen.

Knät börjar bli bättre, men för att citera min sjukgymnast  "Rebecca om du vart min dotter skulle jag inte låtit dig åka och jobba. Du har ju trots allt bara ETT knä.." Haha lite roligt sagt med tanke på min dubbla uppsättning knän, men förstår vad hon menade och märkte inte ord som den väluppfostrade tös jag är. Har införskaffat en knäskydd som gör underverk när jag har det på mig. Så Norge blir nog cake!
Tur man har trevlig sällskap där annars skulle det tagit emot. Konstigt nog börjar jag se fram emot att jobba lite, kanske beror på att man driver omkring här hemma o inte gör så mycket nytta, som Annika påpekade över våran fika idag.

Idag har jag iaf sjukgympat lite, fikar två gånger och gått runt på stan o trånat tillsammans med Annika. Mycket trevligt, enligt mig iaf, trots att jag vet att Annika helst inte ville tvingas umgås med mig själv. Vem kan blame henne?

Nu längtar jag som sjutton till på lördag, då ska vi traditionsenligt käka middag i en förhoppningsvis solig trädgård, förfesta lite och sen gå till Trädgår´n. Ska bli så himla roligt att träffa karlsta töserna igen, helt sjukt att man inte setts på så länge. I vanliga fall träffas man nästa varje dag.
Har sytt in min shortsdress, äntligen, eftersom den var i strl L, och så har jag sytt upp mitt myrorna fynd. Så nu är jag fit for fight på lördag.

Imon kommer mina kära kusiner från Södertälje och hälsar på över helgen. Så det blir Lisseberg med dem på söndag, men det gör inget, ett kul sätt att fira 23årsdagen på. (Så nu har jag lite diskret vävt in att det är min födelsedag på söndag, så nu väntar jag mig uppvaktning och dyra presenter, OKEY?!)

Snälla vädergudar, lite sol skulle inte sitta fel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0