Working 9 to 9...

Idag fick jag och Annika täcka för Karin och Sara eftersom deras gulliga pojkvänner kom hit och överraskade dem igår. Egentligen skulle jag bara jobbar till 17, men blev ända tills 21 så var ganska sleten när jag väl kom ner och satte mig på sängen. Men så himla gulligt av deras killar att köra i nio timmar för att vara här i två nätter. Roligt att deras kompis råka avslöja deras överraskning över msn "Är det inte idag som smids och adam ska komma upp till er?" "oops säg inte att det var jag som sa något" hehe snacka om att han inte kommer vara popis hos dem sen. Men de hann iaf duscha och ansa sig innan de kom hit.

Har vart mycket att göra hela dagen, vilket gjorde att dagen gick superfort. Det kändes inte alls så jobbigt att jobba så länge, antagligen för man var inställd på det. Var ett par roliga gäster ikväll. De blir så himla sociala efter en flaska rött!

Tur att man har roligt på jobbet iaf. Har inte klantat mig så mkt idag, bara råkat få en römme till tre, igår "råka" Sara ta en baconpaj istället för lax, så då blev hon tvungen att spisa den själv attans då.. Samma hände en annan dag, då det råkade bli en hamburgare för mkt, så då förbarmade jag mig över den, så sjukt goa här. Vi tjatar typ varje dag om att få det till personalmat. Annika kom med den lysande ideén om personal snack, göra egna chips i fritösen, "en glad arbetare, är en bra arbetare" eller nåt annat var motiveringen. Liv var inte fullt så imponerad, mer beredd att servera fiskhuvuden till lunch eftersom Annika hade frågat om vad vi skulle få för mat efter att ha jobbat en timme, och typ frågat två gånger till. Haha men man har ju itne så mkt annat att se fram emot så vem kan klandra henna. Fick iaf jättegoda grillspett och båtpoteter och vitlökssmör, de fick vi ta ner från menyn tidigare på dagen efter ett klagomål. Men bara för att maten är undermålig och itne kan säljas så är den inte för dålig för att serveras till personalen. Man är ju inte direkt kräsen av sig.
Fick dock magknip efteråt, om det beror på kvaliten på maten, eller faktum att jag åt den på 5min mellan betjäning av gästerna är frågan..

Nu har jag och Annika ätit supergod bringebärs grejs och typ mangum med mörkchoklad och yoghurtglass och kollat vänner. Snart dags för sängen, kommer somna som en stock. Börjar 10 imon så liten sovmorgon iaf.

Skönt att sluta tidigt imon och slippa stänga, blir promenad och plugg efter jobbet. Måste verkligen skärpa mig nu om jag ska klara tentan..

Sov så gött! Blogg.se suger!
   
 
  TILLBAKA   
 
   
 
  TILLBAKA   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0