The end is nära!

Så nu har jag och Annika beställt och betalt vår hemresa mot gbg. Tåget avgår 01.58 den 14e augusti, underbart! Helt knäppt, man har ändå inte vart här särskillt länge, känns ju dumt mot alla som jobbat och slitit hela sommarlovet, men känns oerhört skönt att se ett slut. Nedräkningen har börjat! Idag är det 27 arbetsdagar kvar här för mig, ganska överkomligt på hela taget faktiskt.

Igår var det skönt med en "kort" dag efter monster passet i förrgår, blev 10-18. Men på den tiden hann jag skära upp min tumme på en gaffel av alla tänkbara vassa föremål. Det var väl det enda de inte trodde behövdes "beccasäkras" på kökenet, tur att det hände tjugo min innan jag sluta. Och tur att inte något plåster försvann ner i vaffelrören. Annika lyckades med det när hon hämtade potatis för att koka nämligen, när hon hade satt kastrullen på plattan upptäckte hon att hennes plåster var borta. Men som tur var så hittade hon det i kastrullen innan vi serverade dem. Haha inte så poppis att servera potatis med ett plåster under. Så ni kan andas ut och komma hit och äta!

Nu gick Annika just upp för att jobba, vilket betyder en timmes plugg för mig innan jag börjar. Usch och fy! Är inte alls sugen på att jobba idag. Men har iaf hunnit med en långpromenad idag och lite bloggande inte illa pinkat.

Föresten har jag och Annika bestämt att vi vill åka någonstans efter jul i två veckor, helst till Thailand, så håller utkik efter billig flygresa dit. Inte så lätt med tanke på att många andra vill fly regn och rusk då med.
image55
Ha en kanon dag nu alla!
Klem

Kommentarer
Postat av: stefan olsson

e du i norge din jävel? det var som fan

2007-07-18 @ 15:12:13
URL: http://chillicake.blogg.se
Postat av: Frida

hihi likheten är slående!

2007-07-19 @ 18:04:04
Postat av: Becca

Stefan: haha vilken koll killen har=) Ja det har jag ju sagt ända sen jag skadade mig att jag hoppades jag skulle kunna jobba i norge i sommar=)
Frida: Hehe eller hur=)

2007-07-19 @ 18:23:10
URL: http://smeckis.blogg.se
Postat av: stefan olsson

ja nu när du säger det... ja har lite frågor ang ditt kneg.
timlön? arbetstider?
lappsjuka?
ha de göy din gay

2007-07-20 @ 20:33:35
URL: http://chillicake.blogg.se
Postat av: Becca

Stefan: timlönen är alldes ok. Arbetstider är 9-17, 10-18, 13-22 än så länge sen hoppas ja det blir fler timmar... Hur går det för er då?? och vad har hänt med ett halv ton fisk??=) ha det du med dig supergay!

2007-07-21 @ 13:23:17
URL: http://smeckis.blogg.se
Postat av: stefan olsson

ogay då vet jag. fixar du rensa-fisk-jobb till oss?

2007-08-02 @ 16:23:51
URL: http://chillicake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0