Pump it up!

Nu har jag och Annika tagit vårt första kliv mot en tajt kropp. Vi har kört en timmes aerobic med tjejerna från "call on me" videon, inte med dem utan med deras träningsvideo. Dock var det mest Annika som jucka, då mitt knä inte klara detta så bra, men körde armar o mage o mina knäövningar. Så lite svett blev man iaf. Sjukt skönt med en dusch efteråt, då håret började bli så lortigt att man kunde få det att stå rakt upp typ. Kan inte säga att man prioreterar sitt utseende här.

Idag fick typ halva kökspersonalen kåtslag, då det kom typ 20 kexiga killar (kexiga i brist på annat att jämföra, alltså relativt..) som hade sprungit från Flom på två dagar. Korridoren utanför betjäningslägenhet var full med ett tiotal halvnakna män som just duschat, så där rände tjejerna och gjorde massa "ärrenden" tom mamman i huset blev helt till sig.
Ännu ett bevis på hur kextomt det är här!

Efter träningen så intogs en delikat middag bestående av steinbit och potatisgratäng med lök och parmaskinka, aioli, och sallad. MUMS! Sen tiggde vi till oss en chokladmousse och en pannacotta som ändå skulle slängas. Så gick det med den träningen! Så himla gott, så det är värt att behöva ta en extra promenad för. Dessutom tänker jag skylla på Per-reuter om jag blir tjock, delvis hans fel om jag inte kan träna, blir fet och ensam och uppäten av grannens katt.

Vår finska stjärnskott till kock har fått kicken, hon och förste kocken har inte kommit överens överhuvudtaget, dels pga språksvårigheter, dels för att hon klantat sig ganska många gånger. Så nu ska antagligen Annika få hjälpa till mer med lunchmatlagningen. Men det går säkert galant, hon har fått rätta till rätt mkt som det vart ändå.

Måste bara inflika att jag hoppas alla jävlar som vart ute och festat hela helgen har en sjudundrande bakfylla! Äter massa bakispizzor blir tjocka och har grym ångest! Jag är inte bitter!

Fick just reda på att jag har hyra som ska betalas om tre dagar, kul när man itne har någon inkomst fören i aug-sep...  "Kära Pappa skulle jag kunna få låna..."
Prata just med pappa som ringde upp efter mitt pinsamma sms, så himla kul o höra hans röst och prata allmänt. Har inte pratar i telefon sen jag kom hit.. Saknar er alla så himla mycket!

Nu ska jag och Annika kolla lite sex and the city, i brist på eget privatliv....

Kommentarer
Postat av: Askungen

Läser här förbi :)

2007-07-30 @ 06:51:59
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0