Fredagen den trettonde

och jag har klarat mig ganska bra ifrån oturen.
Ett par klantigheter har jag dock lyckats med. Som när Liv räckte fram en tallrik med pommes frites "ta dem den som har lust" och jag kollar på beställningarna att det inte var nån. Så jag tar och stoppar i munnen, Liv bara "va gör du, de hade beställt extra", så bara att spotta ut och langa ut. Ops så går det om man är en glupskis...

Idag har det vart massa bakande i köket, har hackat mörk choklad, blockchoklad, mjölkchoklad, och massa vit choklad. Bakat mjuk chokladkaka med choklad glasyr, gjort två sorters cockies, en med massa olika choklad och nötter, och en med vit choklad. Så jag kan säga att jag inte har lust på choklad på ett tag nu. Ändå smakade jag inte på något. Mår illa bara jag tänker på choklad nu. Hur bra som helst!

Jobbade 13-21 ganska skönt. Imon ska Annika vara ledig, hon ska cykla till Finsö och tillbaka. Idag har det vart kanonväder, hoppas på det imon med då jag jobbar 9-17. Då ska jag nog också ta en liten tur med cykeln.

Börjar längta hem och till alla goa!
Sen har vi börjat kolla på resor till vintern, skulle vara så himla underbart att åka till Thailand efter jul. Dock var resorna ganska dyra nu, så ska ha is i magen och vänta på sista-minuten-resor.

Ha de nu!
Klem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0