Dag ett i, det främmande landet...

..så nu sitter vi här sida vid sida, Annika och jag. Inte en röst hörs, enbart klickandet från våra flinka fingrar som i rasande fart far fram över våra tagnentbord. Vi sitter här i det unket doftande heltäckningsmatt-beklädda rummet rummet, som jag så lättad lämnade för två år sedan med fickorna fulla.

Ja så sitter man här igen, vi började åka hit kl. 1.55 och var framme runt tolv. Måste erkänna jag blev lite chockad när jag kom hit, det är sjukt många som jobbar här i år, plus att det fortfarande är snö, summan av den ekvationen borde bli inte jobb nog åt alla. Men jag ska banne mig jobba så mkt som det bara går, det segaste som finns att vara ledig här. Bara idag har vi haft svårt att fördriva tiden, efter att ha packat upp, pratat med alla nya (som för övrigt alla verkar jätterara), kollat en film (music and lyrics), sovit en timme, och nu kommit online (därav tystnaden, men oroa er inte jag och Annika kommunicerar genom msn, man vill ju inte mista kontakten helt).
Nästa på dagordningen bör bli middag då baguetten för x antal timmar sen och de två mackorna för tre timmar sedan mättar föga.

Idag är den första dagen i mitt nya, hårt kengande, pluggande och tränande liv!
De svenska tjejerna som vi ska dela rum med verkar också ha bestämt sig för att inte gå upp denna gången, vilket kanske gör det mindre pinsamt att utföra mina gymnastiska övningar på golvet och med en liten fotboll som hjälpmedel.

Nu ska vi traska upp och hämta varsin av vad det ser ut att vara; risotto och grönsaksröra. Tji fick vi som släpat med oss två kg fullkorns spagetti och tonfiskkonserver hela vägen till Norge.

Ha det kjempe fint nu go vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0