Måndag

Oj har visst tappat lite lusten till bloggande, hände nog när skiten inte sparades, ska bättra mig. För mina tre läsare eller va det kan vara, haha.

Fredagen på moon blev kalas, även om det inte var meningen. Var kanonbra live band från västkusten, o eftersom Tess kommer från Kungshamn så var det mkt sommarminnen som kom med dem. Tror attafterwork på moon på fredagar motsvarar Palace aka "Jurassic Park" i gbg. Det måste vart 50årskalas, o de som oss satt på första parkett. De blev helt vilda o stod upp o dansade, och födelsedags(!)barnet(!) tog sig upp på scenen för en sväng om. Trodde hon aldrig skulle komma ner frivilligt. Det hade sina förmåner, med tanke på att en tankad man i sina bästa år bjöd på några omgångar. Tack för den!


Martin,Kicki och jag på Moon, rätt städade än så länge..

När bandet spelat klart, så börja de andra dra sig hemåt, men det var inte alls jag och Tess redo för. Så vi satte oss på en grymt seg buss mot rumpan, som hade nyöppning kvällen till ära. Sjukt jobbig resa då man som jag har miniblåsa, o druckit 4-5cider. Men resan slutade väl som tur var, Tess tvinga in mig på toan när jag hade nöjt mig med en buske.
Många var på rumpan och var med på musikquizet. Fick ett välkomnande i micken och många välbekanta ansikten. Jag och Tess minglade runt, var lätt fullast på rumpan. Detta brukar vara en prestation, men alla var lugna för ovanlighetens skull.

Trubaduren började tralla i micken och det blev en riktigt trevlig kväll. Till slut var vi väl bara runt tio personer kvar. Som turades om, om falsksång på scenen. Det slank nog ner 4-5cider till, vet inte hur det gick till, hade inga pengar det bara fylldes på. Ännu en gång tack, gratis e så gott.


Sjuka kort på fulla drullar på rumpan..

Helgen har varit hur lugn som helst, o med tanke på en accelererande förkylning så var det ett smart drag. Har inte satt foten ute på hela helgen, ändå fick jag mjölk o halstabletter. Bra service där!

Har vart i skolan idag, hade en vag ambition av att va duktig o plugga innan föreläsningen. Som vanligt grusades det av min nyupptäckta kärlek för sovmornar. Det blev 11-bussen för mig o Mou. O väl där blev det snart lunch, Smör hade ingen lust att äta själv. Såklart ställde vi upp, inte allt för motvilligt. Hann iaf slå upp böckerna. Föreläsningen var ok, bara massa uppgifter, bra så är man tvungen att vara med.

Nu har jag just avnjutit min middag. Den bestod av potatismos, kyckling o champinjoner i creme fraich saffran och tomat, och en god sallad. Mums!

Nu ska jag ta det lugnt, har verkligen ingen ork. Längesen jag kände mig så här risig. Fasiken jag som kommit in i ett bra träningstempo...

Raggmunk
Becca

Kommentarer
Postat av: BJ

hehe, raggmunk...

2007-02-19 @ 19:40:33
URL: http://desiderate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0