Salut, je m´appelle Rebecca...

..eller nåt sånt är typ den nivå på franska jag har.. Dock känner jag på mig att t.o.m. det är felstavat, attans också..

Je, Branca et Maddefräsch har vart o pratat med en Bernt idag. Förutom ett väldigt vackert namn och silverman, satt han inne med expertkunskaper om utbyte med Paris. Vi är helt inne på att plugga i Paris nästa höst, univeristetet ligger mitt i Paris, sjukt centralt. Jag som aldrig vart i Frankrike, eller jag har faktiskt kissat i en toalett på väg mot Spanien, som förövrigt bara var ett hål i marken (hoppas på bättre standard i studentrummen,men är inte så kräsen) tycker det skulle vara fantastiskt att vakna upp o se Eiffeltornet varje morgon likt Carrie i Sex and the city. Fatta va coolt!



Nu ska man bara knåpa ihop ett excellent ansökningsbrev, men med tanke på att Bernt inte ens visste att detta skulle med, kanske det inte är så avgörande, de verkar rätt desperata de där fransmännen.. Skolan vi ska söka till ska skicka ut 300 studenter i världen, så de är bara glada att fylla dessas platser, det gör vi så gärna så.  Win-win!

Förövrigt  verkar det vara bra upplägg på studierna, vikten läggs vid föreläsningarna som är obligatoriska, inte lika mycket på egna studier som här i Sverige. Det känns väldigt skönt, sen ahde de bra kursutbud inom marknadsföring. Så kommer nog läsa en franska kurs och en marknadsföringskurs.. Kanske t.o.m försöker mig på en D-uppsats tillsammans med Branca där..så får man sin magisterexamen också.

Nu ska jag fortsätta skriva på uppsatsen, så man förhoppningsvis inte blir totalsågad imorgon på handledningen...

Föresten det är helt vitt ute o det ös-snöar...eller vräker ner kanske det heter..Myyysigt!

Kommentarer
Postat av: Annika

Jenny kanske kan hjälpa er, hon är ju GRYM på franska! Gick ju på Sorbonne i en termin och har vart där på språkresa! :)



Puss

2008-12-11 @ 19:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0