Tiden har rusat iväg!

Nu har jag redan varit i Karlstad 10 dagar tiden går så fort. Har hunnit skriva en tenta, vilken inte alls kändes bra. Skrivit klart och lämnat in vårt arbete, äntligen, har varit mycket om och men kring det.

Har hunnit med tre utgångar..
Förra lördagen var det 6 kåta stycken och ett gossebarn som förfestade på Renen,  det bjöds på många, kanske tom för många gör goda drinkar som tillagades med recept från saras London vistelse och stavmixer. Efter en promenad till konsum i hopp om att få tigga till oss lite is, som "Smör"  trodde man kunde få tag på där. Så fick vi snopet gå vidare till Hästen där vi hade större tur. Förutom is fick jag även höra att jag såg lite mer turkig ut i håret, tack för den komplimangen Jeppe. Froozen strawberry daquire som inte gick av för hackor fick vi till iaf. Men efter ett antal påfyllningar var man lite orolig att ett par fingrar eller tre skulle sluta i drinken. Utgången blev verkligen lyckad, mycket dans och glada damer. "Råkade" spilla ett glas vatten i mellan benen på en killkompis. (förlåt för det)Men som försvar spillde han öl på och i mina pumps, så han förtjänade det!

I torsdags hade nollorna tantafest (inte kan man väl missa en fest) var tveksam först men efter påtryckningar och en gratis biljett var jag övertalad. Jag är nog inte så svår som jag försöker intala mig trots allt. Jag, Mou och Jess åkte glada i hågen till Frödings för att avnjuta en singstar-förfest tillsammans med 30st andra. Efter att ha förudmjukat mig i tre hela låtar, bla poison, (till protokollet bör nämnas min totala brist på sångröst och att kunna hålla toner), tog vi traditionella toakort såklart. Snåla studenter som vi är tog vi bussen in till stan.. Vi var sena så vi var tvungna att springa som dårar för att hinna, jag tappa min sko, och fick rida på en okänd vit springare ända till bussen. Thanx mate! Mou hade min sko som tur var, skulle ju vara pricken över i:et att behöva linka runt med en klacksko på inne på arena! Arena var trevligt, många känningar var ute.

I fredags fick jag efterlängtat besök av Annika numera smålänning bosatt i bibelbältet, även kallat Jönköping. Hade redan kl 16 påbörjat potatisskalning, och satte in kycklingen halv fem, seriöst värre. På menyn återfanns; Hel ungsstekt kyckling med potatismos och sherrysås, dessert hallon pannacotta med passionsfrukt. Jess sa att man itne fick säga mmm om sin egna mat men det struntar jag i, jag är grym! Det som e det fina i att vara ensam i hushållet, ingen sågar min mat. Istället höjjer jag mig själv till skyarna, vadå klubben för invertesbeundran vad är det?
Vi hade en trevlig kväll då vi avnjöt fin dans på "Let's dance". Det roliga är inte att se duktiga dansare, snarare skratta åt deras kassa taktkänsla och osmidighet.

Igår var jag och Annika på stan och fyndade, jag hittade sneakers till halva priset, en klänning jag kollat in på h&m som jag också fick för halv priset tack vare ett litet hål, och en klänning från gina. Supernöjd, jag har ju fått norgepengarna, inte kan de ligga o ruttna på ett sparkonto när det finns så mkt fint i affärerna?!

Det var husfest, men så osociala som vi var så satt jag, jojo, annika och cissi i min lägenhet och förfestade istället. Hade riktigt trevligt, goda drinkar av äpplevodka, sprite och frysta jordgubbar. Stackars annika, när spriteflaskan var tom blandade jag hennes barcardi limon med julmust light, lime och massa citron. Den var inte så äcklig som den låter, annika känden ingen spritsmak alls (om det är jag som borde satsa på bartenderyrket eller om det var antalet drinkar innan förtäljer inte historien).
Cissi agerade chafför så vi anlände till Nöjjes i stil, dock var det skum musik där men det var okey. Vi fick skjuts till BK efter, o på väg till bilen gjorde annika en riktig vupa. Som tur var blev hon upplyft av en stark räddare i nöden, annars kanske hon legat kvar tills nu...

Idag har vi tagit det lugnt, fikat hos Cissi i hennes fina lägenhet med grym utsikt o en söt cindy. Följde Annika till bussen, o hoppas att hon kunde sova hela vägen till Jönköping utan att behöva trängas med en skövdekille bredvid sig.

Känns lite tomt nu, har först haft Sofie här lör-mån och sen annika här över helgen, var ett tag sen man var helt själv. Kanske därför jag suttit här o bloggat hela eftermiddagen?

Nu ska jag se klart en läskig film på femman, typiskt att man jämt är själv när man kollar sådana filmer.


Kommentarer
Postat av: Annika

Kulkul :) Jag sov inte en blund på bussen... se min blogg om ca 30 min. Cicci stavas med C och Sindy med S ;) Tack för helgen, det va supertrevligt!

2007-01-21 @ 23:04:16
URL: http://www.annikanorman.blogg.se
Postat av: Becca

Annika: har inte din mamma lärt dig att inte märka ord?=) okey då vet jag om jag nämner dem igen;)

2007-01-21 @ 23:31:54
URL: http://smeckis.blogg.se
Postat av: Annika

Nä, det måste hon glömt, däremot har hon lärt mig massa andra bra saker: koka vatten, knyta skorna och stänga av TV:n...
Kul att du bloggar och uppdaterar lika flitigt (till och med flitigare idag!) som mig :)

2007-01-21 @ 23:44:41
URL: http://www.annikanorman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0