Så skönt!

I fredags skrev jag omtenta (skrev så att mitt finger börja blöda, snacka om uppoffringar för studier, det är hårt att vara student helt klart..), redovisade vårt arbete (som vi för övrigt fick godkänt på) riktigt obehagligt att vara instängd i ett rum i 40min med de gula naglarna och den mummlande rösten, usch får rysningar bara jag tänker på det.

När vi äntligen kom ut så råka Sofie få syn på resultatet från Makron, ja o Mou reagerade inte utan trodde det var från orginaltentan, "Grattis Mou du klara den",  jag klarade den också!!! Så himla skönt, 21 var G jag fick 21,25 snacka om marginaler!

Efter skolan gjorde jag och Sofie stan, o jag fann en grå tub-topp och en jättesöt randig t-shirt klänning på Gina. Härligt, helt plötsligt tyckte ja att jag hade råd att unna mig lite nytt.
Tentashopping är ett myntat uttryck i mitt ordföråd!

Sen bar det av hem mot gbg, jag och Sofie hade beställt biljetterna ihop för att få sitta brevid varann. När vi kommer ombord så finns inte Sofies plats! Så då fick jag sitta brevid en svett och fimpluktande tösabit istället. Inte drömscenariot. Det visade sig att de hade bytt namn på vagnarna så den vi åkte med var 15, även om det stod 14 på den, så våra platser fanns i en annan vagn. Men orka flytta, hela tåget var överfullt med skrikande ungar o höga mobilsignaler. Varför har man högsta volymen på mobilen? Varför??

Planen var att gå ut på kvällen med Em och Jess, men min rygg gjorde sjukt ont, tom när jag satt ner, gick, hoppade, dansade- så jag bestämde mig för att vara förnuftig och stanna hemma. Mr.nyår ringde och sa att han skulle ut, på samma ställe som Em, men jag orkade verkligen inte ut.
Så det blev en grymt skön kväll i badkaret, skvallertidning, skön musik och sköna bubblor. Ahhh, får passa på medans man har tillgång till karet. Fixa fina fossingar o håret.

På lördagen bar det av tidigt till Stora Höga för 80-årsfirande av min kära farmor, som inte ser ut som en dag över 70. Jag o min syster kom tidigare än de andra o fick agera köksor under våra fastrars befäl. Men fint blev det.
Blev riktigt lyckat och jag hoppas farmor hade det trevligt o blev nöjd. Själv hade jag trevligt med mina syskon, o min brorsdotter. Konstigt att man uppskattar familjen så mkt mer nu när man flyttat hemifrån. Roligt iallafall!
Mina söta, men ack så bortskämda kusiner var jättegulliga i början, men som vanligt utvecklades de till småmonster under eftermiddagen. De drog iväg med min stol (trots derar ringa storlek och ålder är de starka som få)drog in mig bakom ett draperi. Sen presenterade min kusin mig "En stor applåd för Rebecca som ska dansa och sjunga för er" sen puttade hon ut mig. Som tur var så hör inte pensionärer så bra så jag kunde -nästan- obemärkt slinka ner på min stol igen, sabla unge!

På lördagkvällen gick jag ut - NOOOOOT. Har jag tappat stinget? Pappa blev iaf grymt glad att ha hemma en av sina döttrar den kvällen. Så jag, lillsnorren och pappa kolla Austin Powers, pappa höll på o kissa ner sig så mycket skrattade han. Var mysigt att vara hemma ändå. När man så sällan är hemma, o oftast brukar gå ut så fort man lämnat av väskorna, kan man allt bjuda familjen på en becca-lördag.

Idag har jag tagit det helt lugnt, kollade på "Girls just wanna have fun" från -85, härligt tjej dansfilm, hade det rätt mysigt, tyst i vårt hus för en gångs skull.

Nu är jag iaf hemma, efter en lååång tågresa. Kom visst i barnvagnen, hur många tjutande snorungar som helst! Sen denna förbannat höga sms-signalen. Men trots detta hann jag läsa hela kompendiet om EG-rätten, grymt nöjd med denna insats. Så nu sitter jag här hemma o e sugen på vego-chips, ja vet att alla chips e vego men dessa heter så konstigt nog.. Hur goda som helst, åt dem när Annika var här.

Nu ska jag snart göra mig iordning för bingen iaf. sov så gott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag får gratulera! härligt, man gläds med dig.

2007-01-29 @ 00:04:46
URL: http://spadde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0