Året var 2006..

..det har verkligen varit ett händelserikt år! 
De viktigaste händelserna;

*Reste i Malaysia (en liten avstickare till Thailand o en kass skräddare) med min goda vän Annika, för pengar vi slitit ihop i Norge

*Börjar ,helt otippat, plugga i Karlstad av alla ställen. O ekonomi av alla ämnen!

*Flyttat ifrån mitt flickrum i radhusområdets trygga famn, och en väldigt högljudd familj, till en minimal etta på 20kvm. Grymt mysig, speciellt insynen. Vem njuter inte av att 40st kåta telemarketing försäljare fluktar genom fönstert när man icket ont anande släntrar ut från duschen...

* Börja i en helt ny skolan, i en helt ny stad, med ett helt nytt ämne.. Svindlande, spännande, läskigt och jätteroligt.

*Bli nollad av Karlstads rosa ovvar; lära sig dricka dunk, förnedras och ha riktigt sköj!
KarlEkons oskrivna lagar har man ofta lärt sig den hårda vägen;
"Vi är bara kompisar",
kom alltid minst 30min efter utsatt tid,
"En gång är ingen gång",
När ovven åker på så är allt tillåtet,
Nollevin är livets dryck,
 "Det man inte minns har inte hänt", 
Det som händer i KalrEkon stannar i KarlEkon,
"Är du full så har du itne druckit tillräckligt mycket",
Ditt privatliv är offentligt.

Detta var alltså året jag blev vuxen? Inte enligt min väns sätt att räkna vuxenpoäng, då fick jag betyget ;"klipp dig och skaffa ett jobb..." Lite skönt trots allt, även om extraerbjudande kuponger skulle få min matbudget att räcka lite längre.
Måste säga att det var ett bra beslut, eller ok tack mamma för att du tvinga fram mitt beslut, genom att predika om att jag borde ta tag i mitt liv o börja plugga och våga pröva att flytta hemifrån.

Det som är lite jobbigt i en liten stad som denna är att ens privatliv verkligen är offentligt, (säger hon som just beslutat sig för att offentliggöra sitt liv på nätet genom en blogg). Vad som händer under helgen vet de flesta på måndag morgon.. För det mesta står jag för det, har inget val, vad e pinsammare än att göra bort sig o inte kunna skratta åt det?

Hm har hänt mkt mer men orkar elelr minns inte(?) allt just nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0